Педагогічні інновації в освітній
системі міста
Позитивний досвід інноваційної діяльності
педагогів закладений в міський банк
педагогічних інновацій, метою якого є створення основи для діагностики та
прогнозування інноваційних процесів у системі освіти міста Енергодара;
своєчасного виявлення актуальних проблем, визначення шляхів їх вирішення.
В системі освіти міста Енергодара
впроваджуються інновації, які стосуються
тієї чи іншої частини навчально - виховного процесу, а саме:
змісту освіти;
методики і технології навчання і виховання;
організації навчально - виховного процесу;
управління.
Локальні
інновації зачіпають окремі частини
освітнього процесу. У системі освіти міста вони представлені авторськими
додатковими освітніми програмами, авторськими методичними системами вчителів .
Системні
інновації охоплюють всі компоненти і ланки
освітнього процесу міста. Дані інновації представлені роботою
дослідно-експериментальних майданчиків.
№
|
Заклад
|
Тема
дослідно-експериментальної роботи
|
Рівень
експери-ментальних майданчиків
|
Директор
закладу
|
1
|
НМЦ
|
Науково-методичний
супровід інноваційних процесів в освітній системі малого міста
|
обласний
|
Букреєва
С.М.
|
2
|
ЕНВК
«ЗНЗ-ДНЗ» №6
|
Інклюзивне
навчання дітей з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього
закладу методом моделювання
|
обласний
|
Марієва
І.Г.
|
3
|
ЕНВК
«ДНЗ-ЗНЗ» №9
|
Інформаційне
забезпечення освітнього процесу в системі наступності роботи дошкільної та
початкової ланок освіти в умовах НВК
|
обласний
|
Деркач
В.О.
|
4
|
ЕНВК
„ЗНЗ ІІ-ІІІ ст. – МНВК”
|
Відпрацювання
технології допрофесійного та профільного навчання за технологічним напрямком
на базі ЕНВК „ЗНЗ ІІ-ІІІ ст. – МНВК” Енергодарської міської ради Запорізької
області та загальноосвітніх навчальних закладів в умовах малого міста
|
обласний
|
Роман
Л.С.
|
5
|
ДНЗ
№8
|
Школа
розумного руху: інноваційна програма з фізичного виховання дітей і підлітків
у системі перспективності та наступності навчання
|
обласний
|
Шорш
С.Л.
|
6
|
ДНЗ
комбінованого типу №15
|
Впровадження
дистанційної форми організації освітнього процесу з дітьми дошкільного віку
|
міський
|
Чевкота
В.Ф.
|
На сьогодні актуальним напрямком в системі
освіти міста є розвиток єдиного
інформаційного освітнього простору.
Тому діяльність всіх структур і підсистем освіти, їх взаємодія відбувається в
умовах активного навчання та використання ІКТ-технологій.
Загалом, у інформаційно-освітньому просторі
міста створено та функціонує 211 веб-ресурсів. Останнім часом стрімко
з’являються віртуальні освітянські спільноти, які націлені на спільне ведення
діяльності, спрямованої на досягнення певних результатів в галузі освіти:
створення баз даних, розробку та участь у локальних чи мережевих проектах,
обговорення документів, положень тощо. Основною формою взаємодії педагогів у
віртуальній площині є дистанційна.
Мережеві
спільноти як інноваційна технологія
організації методичної роботи системи освіти міста, базується на принципах
відкритого доступу до інформації; самостійного вибору форм і методів навчання;
підвищення кваліфікації шляхом мережевого обміну інформацією; співпраці з
колегами з інших загальноосвітніх навчальних закладів міста. Така форма методичної роботи стала однією із
пріоритетних щодо розвитку професійної компетентності вчителів-предметників в
рамках роботи ММО.
Саме мережевий підхід в організації методичної
роботи дозволив досягти позитивних
результатів:
- сформовано мотиваційну готовність педагогів
до освоєння і впровадження інноваційного досвіду;
- педагоги, які опанували нові теоретичні
знання, вибудовують індивідуальний стиль діяльності, аналізують, відстежують
результати своєї роботи, бачать резерви для самовдосконалення;
- здійснюється розвиток креативних здібностей
педагогів.
Таким
чином, науково - методичний супровід інноваційної діяльності педагогів через
мережеву взаємодію активізує їх творчу діяльність, спонукає їх до розвитку і
саморозвитку, підвищує професійну компетентність.
Комментариев нет:
Отправить комментарий