Супровід інновацій



Педагогічні інновації в освітній системі міста
Позитивний досвід інноваційної діяльності педагогів закладений в міський банк педагогічних інновацій, метою якого є створення основи для діагностики та прогнозування інноваційних процесів у системі освіти міста Енергодара; своєчасного виявлення актуальних проблем, визначення шляхів їх вирішення.
В системі освіти міста Енергодара впроваджуються інновації,  які стосуються тієї чи іншої частини навчально - виховного процесу, а саме:
змісту освіти;
методики і технології навчання і виховання;
організації навчально - виховного процесу;
управління.
Локальні інновації зачіпають окремі частини освітнього процесу. У системі освіти міста вони представлені авторськими додатковими освітніми програмами, авторськими методичними системами вчителів .
Системні інновації охоплюють всі компоненти і ланки освітнього процесу міста. Дані інновації представлені роботою дослідно-експериментальних майданчиків.
Заклад
Тема дослідно-експериментальної роботи
Рівень експери-ментальних майданчиків
Директор закладу
1
НМЦ
Науково-методичний супровід інноваційних процесів в освітній системі малого міста
обласний
Букреєва С.М.
2
ЕНВК «ЗНЗ-ДНЗ» №6
Інклюзивне навчання дітей з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього закладу методом моделювання
обласний
Марієва І.Г.
3
ЕНВК «ДНЗ-ЗНЗ» №9
Інформаційне забезпечення освітнього процесу в системі наступності роботи дошкільної та початкової ланок освіти в умовах НВК
обласний
Деркач В.О.
4
ЕНВК „ЗНЗ ІІ-ІІІ ст. – МНВК”
Відпрацювання технології допрофесійного та профільного навчання за технологічним напрямком на базі ЕНВК „ЗНЗ ІІ-ІІІ ст. – МНВК” Енергодарської міської ради Запорізької області та загальноосвітніх навчальних закладів в умовах малого міста
обласний
Роман Л.С.
5
ДНЗ №8
Школа розумного руху: інноваційна програма з фізичного виховання дітей і підлітків у системі перспективності та наступності навчання
обласний
Шорш С.Л.
6
ДНЗ комбінованого типу №15
Впровадження дистанційної форми організації освітнього процесу з дітьми дошкільного віку
міський
Чевкота В.Ф.

На сьогодні актуальним напрямком в системі освіти міста є розвиток єдиного інформаційного освітнього простору. Тому діяльність всіх структур і підсистем освіти, їх взаємодія відбувається в умовах активного навчання та використання ІКТ-технологій.
Загалом, у інформаційно-освітньому просторі міста створено та функціонує 211 веб-ресурсів. Останнім часом стрімко з’являються віртуальні освітянські спільноти, які націлені на спільне ведення діяльності, спрямованої на досягнення певних результатів в галузі освіти: створення баз даних, розробку та участь у локальних чи мережевих проектах, обговорення документів, положень тощо. Основною формою взаємодії педагогів у віртуальній площині є дистанційна.
Мережеві спільноти як інноваційна технологія організації методичної роботи системи освіти міста, базується на принципах відкритого доступу до інформації; самостійного вибору форм і методів навчання; підвищення кваліфікації шляхом мережевого обміну інформацією; співпраці з колегами з інших загальноосвітніх навчальних закладів міста. Така форма  методичної роботи стала однією із пріоритетних щодо розвитку професійної компетентності вчителів-предметників в рамках роботи ММО.
Саме мережевий підхід в організації методичної роботи дозволив досягти позитивних результатів:
- сформовано мотиваційну готовність педагогів до освоєння і впровадження інноваційного досвіду;
-    педагоги, які опанували нові теоретичні знання, вибудовують індивідуальний стиль діяльності, аналізують, відстежують результати своєї роботи, бачать резерви для самовдосконалення;
-   здійснюється розвиток креативних здібностей педагогів.
Таким чином, науково - методичний супровід інноваційної діяльності педагогів через мережеву взаємодію активізує їх творчу діяльність, спонукає їх до розвитку і саморозвитку, підвищує професійну компетентність.

Комментариев нет:

Отправить комментарий